Sådan får du din virksomhed på det digitale landkort 

Det kan være umådelig svært at navigere på nettet. Hvordan er det lige, man som virksomhed skal begå sig derinde? Der findes heldigvis masser af redskaber, der kan hjælpe dig og din virksomhed med at blive synlige på nettet og særligt Google. Hvis du lærer, hvordan du skal greje algoritmen, kan du nemlig dirigere noget af trafikken din vej, så du potentielt får flere kunder i butikken.  

Har du en webshop eller en virksomhed, der på lignende vis bruger internettet til at sælge noget, så er det vigtigt, du er synlig derude. Det kan være svært at vide, hvor man skal starte, for hvilke muligheder er der egentlig for at ligge i toppen på google? Det er her et webbureau kan hjælpe dig i gang.  

Ved hjælp at forskellige data kan Webamp hjælpe dig med at rangere højt på søgemaskinerne. Når kunderne søger efter produkter, som du kan levere, vil Webamp gerne hjælpe dig på den måde, at du kommer til at ligge højt. Så klikker folk ind på din hjemmeside, og et potentiel salg er måske undervejs. Det er sådan, du får flere kunder i butikken. 

Sådan får du din virksomhed på det digitale landkort 

Giv dine kunder det, de har brug for. Foto: Unsplash

Målret dine reklamer  

Der findes også forskellige slags værktøjer, der kan hjælpe dig med synligheden på nettet. Google Ads er en af dem. Du kan starte med at spørge dig selv: Hvis et træ falder i skoven, og ingen hører det, giver det så lyd fra sig? Overfører vi samme logik på nettet, kan du jo også spørge: Hvis du sender en reklame ud på nettet, som ingen læser, kommer du så til at sælge noget?  

Svaret på det første lader vi stå. Men det bliver et klart nej til det sidste. Hvis ikke dine reklamer skaber en lille smule interesse, så er det skønne spildte kræfter at kaste både tid og penge efter. Der er masser af informationer på nettet i forvejen, og i stedet for at bidrage til det kan du målrette dine reklamer i stedet for. 

Google Ads er altså et smart værktøj, der ved hjælp af søgeord hjælper dig med at finde dine kunder for dig. Og du behøver nemlig ikke lede efter dem selv. Målretter du dine reklamer dem, der faktisk har interesse i dem, har du også mulighed for faktisk at sælge dine produkter. Det nytter nemlig ikke at tale for døve øre, og det gælder også på nettet.