4 konkrete tiltag, der vil styrke din SEO
SEO er disciplinen at optimere din hjemmeside, så den har de bedste forudsætninger for at blive fundet i Google på søgeord, der er relevante. Her får du 4 konkrete tiltag, der vil øge din trafik.
Søgemaskineoptimering er relevant for alle, der har en hjemmeside. I modsætning til før i tiden, går det ikke længere ud på at manipulere med søgeresultaterne, men at levere godt og gennemarbejdet indhold, der bliver fundet, fordi det er til gavn for de besøgende.
Herunder har vi samlet 4 konkrete tiltag, som du kan implementere allerede i dag. Efterfølgende vil du opleve, at din trafik stiger, så du får endnu flere besøgende på din hjemmeside.
#1: Long tail-keywords
Mange fokuserer udelukkende på ét keyword, som har en høj søgevolumen. Det er en god idé, da der er potentiale for meget trafik, hvis man ligger godt placeret på netop dét keyword. Udfordringen er, at der ofte er meget konkurrence på enkle keywords.
Brug et værktøj som Ubersuggest.com til at finde andre søgeord eller -sætninger, der relaterer sig til det overordnede emne. Implementér dem i din tekst og overskrifter, så Google kan indeksere din hjemmeside på de søgninger også.
#2: Hastighedsoptimering
Ingen gider at bruge en hjemmeside, der er langsom. Faktisk vil du opleve, at du ikke får ret meget ud af den trafik, der er til dit site, hvis din hjemmeside ikke loader på under halvandet sekund. Og så er den endda forholdsvist langsom stadig.
Google vurderer dit site ud fra blandt andet brugervenligheden, og det er derfor vigtigt, at din hjemmeside ikke er sløv. Er den det, vil du opleve, at besøgstallet falder, og at du generelt får mindre ud af dem, der klikker sig ind på din hjemmeside.
Med Pingdom Tools kan du nemt analysere, hvor hurtig din hjemmeside er. Du indtaster blot webadressen, hvorefter du kan se, hvor hurtig eller langsom den er om at loade. Efterfølgende får du tips til, hvordan du optimerer din side, så den loader hurtigere.
#3: Udvid og opdatér dit indhold
Google elsker hjemmesider, der hele tiden opdateres. Nettet har forandret sig, og det er ikke som før i tiden, hvor du bare udgav dit indhold og lod det ligge. Det er vigtigt, at du en gang imellem går ind og opdaterer indholdet og ændrer udgivelsesdatoen, så dit indhold ser nyt og friskt ud.
Det giver samtidig en indikation til brugeren om, at det indhold, de finder på din hjemmeside eller webshop, er opdateret og ajour med tiden.
#4: Lav 2-3 links om ugen
Linkbuilding er essentielt, hvis du vil have gode placeringer. Selvom Google lægger mere og mere vægt på dit indhold, er links altså stadig blandt de primære faktorer for, hvor godt dine undersider ranker i søgeresultaterne. Links er altså nødvendige, hvis du vil have trafik.
Der findes heldigvis masser af hjemmesider, hvor du kan få links til din hjemmeside ganske gratis. Ved en simpel Google-søgning kan du finde en lang række hjemmesider, der har en oversigt over billige eller gratis linkmuligheder.