Derfor arbejder mange a-kasser aktivt med SEO

Man kan finde rigtig mange a-kasser på det danske marked. Derfor kan det være svært for dem, der gerne vil melde sig ind i en a-kasse at finde den, de skal melde sig ind i. Fælles for mange af dem, der leder efter en a-kasse er, at de bruger Google til at finde den.

Det er meget naturligt, at det første man gør, hvis man skal finde en a-kasse, er at undersøge, hvad markedet har at byde på. Derfor forsøger de fleste at bruge Google (eller en anden søgemaskine) til at danne sig et overblik over de mange a kasser.

Vigtigt at være til stede, hvor kunderne er

Markedsføring handler om at være til stede, hvor kunderne er. Det nytter ikke at markedsføre sig på steder, hvor potentielle kunder ikke befinder sig. I og med, at der er mange, der bruger Google til at finde sig en a-kasse, er det vigtigt for a-kasserne at være til stede her.

Netop derfor arbejder de fleste af dem aktivt med SEO, så de kan sikre sig topplaceringer på relevante søgeord. Hvis de kan få gode placeringer på søgeord, der har relevans for deres dem og deres potentielle kunder, kan de nemlig forøge deres tilgang af nye medlemmer.

Kan gå glip af stor omsætning

Alle a-kasser er afhængige af at hente nye medlemmer. Det skyldes, at der også er folk i den anden ende, der melder sig ud. Hvis en a-kasse ikke får nye medlemmer, vil det derfor kunne mærkes på deres omsætning – og dermed også indtjening.

Derfor er det vigtigt for en hvilken som helst a-kasse at være synlige alle de steder, hvor det giver mening for dem at være det. Hvis de ikke er det, ender deres potentielle medlemmer nemlig blot med at melde sig ind i en af de konkurrerende a-kasser.

De fleste overlader det til et bureau

Ikke alle a-kasser griber deres arbejde med SEO an på den samme måde. Flere af dem har valgt at ansætte en eller flere specialister, der arbejder med SEO for dem. Andre har i stedet valgt at alliere sig med et eller flere bureauer, der hjælper dem med at forbedre deres synlighed.

Den ene løsning er ikke mere korrekt end den anden, hvorfor det afhænger af, hvad hver enkelt a-kasse mener giver bedst menig for dem. Under alle omstændigheder er det dog afgørende for dem, at de arbejder med SEO, da de ellers går glip af et stort antal potentielle medlemmer.