Brug af bæredygtighed i markedsføringen

Hvis man som virksomhed skal have succes med markedsføringen, så er det stort set altid sådan at man ikke går galt i byen hvis man som virksomhed vælger at sætte fokus på de bæredygtige tiltag i virksomheden. Denne form for markedsføring er derfor en rigtig god idé at overveje, hvis man ikke ved hvor man skal tage fat til en start.

Når en destruering af produkter vil forurene, så se i stedet på muligheden for at give det nyt liv

Når en virksomhed skal overleve, så skal der være en velfungerende markedsføringsplan for virksomheden. Med en god markedsføringsplan vil virksomheden komme ud til de potentielle kunder der er og denne målgruppe som virksomheden skal opfange interesse fra vil ret sikkert gerne høre om bæredygtige tiltag, da det er noget af det der vinder fokus for de fleste i dag.

raul-gomez-QfdMdlBBvZM-unsplash Brug af bæredygtighed i markedsføringen

Hvis du ser på f.eks. en virksomhed som GENAN, så er der tale om en markedsføring der i den allerhøjeste grad har fokus på bæredygtighed. Denne virksomhed kan dog ikke markedsføre sig på så mange andre ting, da hele dets koncept går ud på at genbruge gamle gummihjul og give dem nyt liv med nye produkter der kan gavne den livsstil vi har i dag.

Gummigranulat er blot ét af de produkter der tilbydes hos GENAN og det kan bruges i mange af de ting vi benytter os af i dag, så derfor er det samtidig noget vi vil kunne nikke genkendende til at have brug for. Der er desuden tale om at hvis ikke disse gummihjul blev genbrugt til de produkter vi alligevel skal gøre brug af, så ville der være tale om en kæmpe forurening ved afskaffelse og destrueringen, så der er tale om den rene Win Win-situation her.

Folk vil gerne støtte op om bæredygtighed

Hvis du ikke som sådan står med en produktionsvirksomhed, hvor du selv skal lave materialer til andre, så er det ikke fordi du ikke kan anvende bæredygtighed som markedsføring alligevel. Det er her i stedet vigtigt at se på, hvor du ellers mener at din virksomheder har bæredygtige tanker i spil.

Det kan f.eks. være hvis du har med mad og drikkevarer at gøre, at du vælger at have fokus på økologiske råvarer. Ved økologi må der ikke anvendes sprøjtemidler og allerede her vil der være god mulighed for at sætte fokus på de bæredygtige tiltag fra din virksomheds side. Det er slet ikke så tosset at have fokus på dette, når nu at størstedelen af folk rigtig gerne vil gøre noget godt for fremtiden og vil elske at prale med at være kunde i din virksomhed.